iskola01_Fotor iskola02_Fotor iskola03_Fotor iskola04_Fotor

A Szabolcsvezér Általános Iskola tantermen kívüli digitális munkarend szerinti feladat-ellátás helyi rendje

1. A tanulók, a szülők és az alkalmazottak tájékoztatásának eszközei és csatornái A tanuló/szülő – pedagógus közötti kapcsolattartáshoz, a tantermen kívüli digitális oktatáshoz elsősorban a KRÉTA rendszert használjuk.

A KRÉTA rendszer online tanulástámogató felülete a Kréta Tudásbázis oldalán (https://tudasbazis.ekreta.hu ) érhető el, a KRÉTA - Tanulói Házi feladat és Üzenetek fül alatt.
A KRÉTA rendszerbe a belépés tanulói belépési azonosítóval szükséges, a https://szabolcsvezezer.e-kreta.hu oldalon. Az elkészített feladatok megoldását a tanulónak vissza kell küldeni a KRÉTA rendszer e-ügyintézés menüben. Ide lehet csatolni képet, dokumentumot.
A KRÉTA rendszerben a tanulói mulasztásokat ún. „üres” állapotra kell beállítani.
Amennyiben a digitális oktatás más keretrendszer vagy alkalmazás használatával történik (Google Classroom, Moodle stb.), a feladatok kiadása a KRÉTA Házifeladatok menüpontján keresztül vagy az eÜgyintézés – Üzenetküldés funkció segítségével is – röviden, jelzésszerűen - történjen meg, hogy a szülő nyomon tudja követni a tanulási folyamatot.
Különösen indokolt esetben, amennyiben a tanulónak otthonában nem állnak rendelkezésére a digitális munkarend alkalmazásához szükséges eszközök vagy internet-elérés, és más módon nem megoldható, a Szabolcsvezér Általános Iskola gondoskodik arról, hogy tanulóik részére munkanapokon biztosított napközbeni felügyelet keretében az intézmény eszközeit, internet-elérését legfeljebb 5 fős csoportokban, személyenként külön eszköz biztosításával, a járványügyi előírások – különös tekintettel az eszközök minden használatát követő azonnali fertőtlenítésére – szigorú betartása mellett használhassák.

A felügyeletet biztosító pedagógiai asszisztens, vagy iskolatitkár a helyszínen gondoskodik arról, hogy a tanulócsoportok egymástól elkülönítve használják a szociális helyiségeket és az ebédlőt.

2. A tanulók tanulmányi előrehaladása ellenőrzésének, rendszeres beszámoltatásának, értékelésének rendje

A pedagógus, az áttanító, az óraadó tanár – saját tantárgyát érintően - az iskolában kialakított digitális munkarendhez igazodóan a tanuló előrehaladását folyamatosan követi, rendszeres visszajelzést küld a tananyag feldolgozásával vagy a kompetenciafejlesztést szolgáló feladatok teljesítésének szintjéről, eredményességéről. Ellenőrzi, hogy a kijelölt feladatokat a tanuló elvégezte. A tanév végéig legalább két tanulói teljesítményt érdemjeggyel is értékel, aminek tényét és szempontrendszerét a tanulóval előzetesen ismerteti.

3. A tanulók tanulmányi előrehaladása ellenőrzésének, rendszeres beszámoltatásának, értékelésének alkalmazható formái:

- online feladatsor
- egyéni munkában megoldható otthoni feladat
- projektmunka
- szóbeli felelet elektronikus csatorna igénybevételével (amennyiben erre adott a technikai lehetőség)

Az évfolyam tanulmányi követelményeit a kiadott feladatoknak egyértelműen tartalmaznia kell az elvárt produktum megjelölését (pl. kitöltött feladatlap, és a beküldés határidejét.
Az évfolyam követelményeit teljesíti az a tanuló, aki a tantervi követelményeknek az egész tanévben mutatott teljesítménye alapján legalább a minimális szinten eleget tesz.
A tanulói teljesítmény megítélésénél nem lehet figyelembe venni azokat a követelményeket és tananyag tartalmakat, amelyek elsajátítására a digitális munkarendre történő átállás következtében szükséges átcsoportosítás, halasztás vagy más okok miatt a tanulónak nem volt lehetősége.

4. A tantárgyfelosztás szerinti órarend helyett alkalmazandó tanrend 

A feladatok kiadása az iskola által kialakított informatikai felületeken keresztül ütemezetten, a tanulók adott tanítási napra vonatkozó órarendje szerint történik.
Az egyes tantárgyakra vonatkozó feladatokat a tantárgy órarendi sorrendjétől eltérően, a tanulók egyéni haladási ütemüknek megfelelően készíthetik el a pedagógus által kijelölt határidőig.
Azoknak a tanulók, akik semmilyen módon nem tudnak egyetlen online felületet sem elérni, lehetőségük van „analóg” módon, papír alapú tanulásra.
Az intézmény által meghatározott időpontban, az iskola előterében kihelyezve, megtalálják a névre szólóan készített heti tananyagot, amelyet otthonukban papír alapon tudnak megoldani.
A megoldott feladatokat a következő héten hozzák vissza és az iskola előterében, erre a célra kijelölt helyre tegyék, különös tekintettel a higiéniai utasítások betartására!
A tantermen kívüli, digitális oktatás a tanuló egyéni felkészülésén és munkavégzésén alapul, ezért online foglalkozás, tanóra vagy konzultáció szervezése a pedagógus számára nem kötelező, hanem lehetséges eszköz, ha ehhez a technikai feltételek adottak és a didaktikai feladat ezt indokolttá teszi.
A tanulónak 8-14 óráig tartó időszakban rendelkezésre kell állnia a tanárai számára, hogy az iskolai órarendhez vagy az iskola által a digitális időszakra meghatározott időbeosztáshoz igazodóan a közvetlen kapcsolattartást igénylő feladatokat végezzék (feladatok fogadása, online konzultáció stb.) a szaktanár útmutatása szerint.

A digitális oktatás keretében a tantárgystruktúra nem változik, de az iskola tantestülete dönthet a következő eltérésekről:
- Több tantárgy követelményrendszerének összevont, koncentrált feldolgozása
- Egyes tananyagok, követelmények évfolyamon belüli és évfolyamok közötti átcsoportosítása

5. A digitális munkarend érvényesítésének helyi eljárásai

A digitális munkarend érvényesítésének helyi eljárásait az iskola határozza meg, ennek körében meghatározza:
- az online kapcsolattartás formáit
- az alkalmazott szoftvereket, figyelembe véve az iskolában és a tanulóknak rendelkezésre álló eszközöket
- a tanuló-pedagógus kapcsolattartásban érvényesítendő időbeosztást
- minden olyan kérdést, ami elősegíti a színvonalas és szervezett feladatellátást.

A digitális munkarendet érintő szabályokról és azok módosításáról a szülőt, a tanulót tájékoztatni kell.
A Szabolcsvezér Általános Iskola kommunikációs telefonszáma: 06/42 720-575

Kommunikációs online elérhetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát..

Timár, 2020. március 17.                                                                                                                            Tóthné Márton Mónika

                                                                                                                                                                               igazgató